zondag 30 september 2012

Fantastische brunch en van de seutigheid gered

Ontbijten in Antwerpen, alweer. Vandaag heeft het EcoCafé de ongelofelijke score gehaald van 9,5 op 10! Hoe we daar zijn beland, daar in het midden van Borgerhout? Door mijn nachtelijke escapades.
Vorige week lag ik namelijk om twaalf uur netjes in mijn bed te slapen zoals de meeste jonge moeders met een kind en een druk leven. De intentie om nog eens goed te gaan dansen was er, maar ik was te moe en nog meer blabla. Gepieker natuurlijk, want hoe komt het toch dat de vermoeidheid wint? Word ik dan gewoon echt te oud? Kan ik het nog wel? Wil ik het nog wel? Ik ben nooit een echt feestbeest geweest, maar eens goed dansen, hmmmm. En nu was het terug weekend, met opnieuw intenties. Maar meer geslapen deze week en gisteren klopte het allemaal wel. Eerst een minikroegentocht langs de betere café's: De Witten Hert (Deurne, jawel), het Zeezicht (de classic op Zurenborg, maar na een uurtje bevroren op het terras) en de Mombasa. Heerlijk café. Veel lekkere biertjes, home made icetea's en een proper toilet. En daar zag ik een briefke hangen van het Ecocafé en elke zondag brunch enzo. Maar eerst moest er dus nog gedanst en dat werd uiteindelijk dan toch Café Storm onder het MAS. Vannacht overgenomen door een stel techno dj's en was zowaar fijn. Elke en ik, wij geven techno een kans. Het was plots eerder ochtend dan nacht. Niets beter dan een nachtelijke fietstocht door mijn stad. En dan mijn bed, tot slot. Mijn nacht kon beginnen, de dag voor Oona begon een uurtje later. Dankzij mijn liefke toch nog wat kunnen slapen en hup, wij met z'n drietjes naar het Ecocafé. Jammie jammie, wat lekker. Een volledig buffet voor 13,5 euro per persoon, drankjes inclusief. Verse slaatjes (boontjes, kikkererwtjes met koriander en sjalot), verse fruitsla, gerookte zalm, kaas en nootjes,... En lekkere croissants. En warme dinges. En nog super gezellig, want er wordt gewoon live jazzy piano gespeeld. Deze seut was gered want het kon plots weer allemaal in één weekend: naar de markt gaan, soep maken, stof verknippen, brunchen én dansen en pintjes drinken. Ik kan met een gerust hart dertig worden. Maar nog even niet.

1 opmerking:

  1. en tegen dat je +50 bent, ben je tevreden met 1 aktiviteit uit deze super opsomming
    lut

    BeantwoordenVerwijderen